Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
tüdruk uurib luubiga taime

Sotsiaalteenuste järelevalve

Sotsiaalkindlustusamet teeb riiklikku ja haldusjärelevalvet sotsiaalteenuste ja teiste Sotsiaalkindlustusameti tegevusvaldkondade teenuste nõuetele vastavuse ja kvaliteedi üle, et tagada teenuse saajale parim toimetulek.

Sotsiaalkindlustusameti õiguse ja järelevalve osakonna järelevalve talitus teostab järelevalvet:

  • sotsiaalhoolekande seaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud nõuete täitmise üle
  • sotsiaalhoolekande seaduse alusel antud kohaliku omavalitsuse üksuse haldusaktide õiguspärasuse ning sotsiaalteenuste ja muu abi kvaliteedi üle
  • riigi poolt sotsiaalhoolekandeks eraldatud sihtotstarbeliste vahendite kasutamise üle
  • lastekaitseseaduse ja selle alusel kehtestatud õigusaktide nõuete täitmise üle
  • majandustegevuse nõuete täitmise üle, sh tegevusloa olemasolu kontrolli, kandeid MTRis ja nõuete täitmist seaduses sätestatud tegevusloa kõrvaltingimuste üle
  • teenust vahetult osutavate isikute nõuetele vastavuse üle
  • ohviabi seaduses sätestatud nõuete täitmise üle

    Järelevalve teostamisel on sotsiaalkindlustusameti järelevalveametnikul õigus siseneda järelevalve teostamise eesmärgil (ka ette teatamata) kontrollitavasse sotsiaalteenust osutatavasse asutusse, saada järelevalve teostamiseks vajalikku teavet, tutvuda asjakohaste dokumentidega, saada neist tasuta ärakirju, teostada paikvaatlust, sh pildistada, avada uksi, küsitleda asutuse juhti, töötajaid ja kliente.

    Riikliku ja haldusjärelevalve käigus tuvastatud rikkumiste kõrvaldamiseks kohaldatakse järgmisi meetmeid:

    • Nõustamine
    • Järelkontroll
    • Ettekirjutus sunniraha hoiatusega
    • Sunniraha rakendamine.

    Järelevalve seaduslik alus

    • Sotsiaalhoolekande seaduse § 157 lõiked 1 ja lg 3
    • Korrakaitse seaduse §-d 30, 32 ja 49-51
    • Vabariigi Valitsuse seaduse § 752
    • Ohvriabi seaduse § 68 lõige 6
    • Majandustegevuse seadustiku üldosa seadus1 §-d 6, § 29, § 30, § 65

    Sotsiaalkindlustusamet teeb riiklikku järelevalvet lapsehoiuteenuse osutajate üle ning kontrollib vastavust seaduses sätestatud nõuetele. Sealhulgas kontrollitakse majandustegevuse nõuete, tegevusloa kõrvaltingimuste, teatamiskohustuse ja loakohustuse täitmist, töötajate vastavust nõuetele, lapsehoidjate ning laste suhtarvu.

    Sotsiaalkindlustusamet teostab järelevalvet asendushooldusteenuse osutajate üle, sealhulgas kontrollib lapse võimalusi esitada asendushooldusteenust osutava asutuse kohta arvamusi ja kaebusi, peresarnaste tingimuste olemasolu lasteasutuses ning lapse ettevalmistamist toimetulekuks täisealisena. 

    Sotsiaalkindlustusamet teostab haldusjärelevalvet KLAT teenuse osutajate üle, kes täidavad halduslepinguga võetud kohustusi. Kontrollitakse, et lepingulised kohustused on täidetud tähtaegselt, kvaliteetselt ja kooskõlas õigusaktidega.

    Sotsiaalkindlustusamet teeb haldusjärelevalvet tugikeskuse teenuse osutajate üle ning kontrollib vastavust seaduses sätestatud nõuetele tulenevalt ohvriabi seaduse § 68 lõikele 6ning Sotsiaalkindlustusameti ja teenuseosutaja vahelisele halduslepingule

    Sotsiaalkindlustusamet kontrollib kogemusnõustaja koolituse õppekava mahu ja sisu vastavust sotsiaalkaitseministri 21.12.2015 määrusele nr 68 „Kogemusnõustaja koolituskava“.

    Sotsiaalkindlustusamet teeb riiklikku järelevalvet erihoolekandeteenuste osutajate üle: igapäevaelu toetamise teenus, toetatud elamise teenus, kogukonnas elamise teenus, töötamise toetamise teenus, ööpäevaringne erihoolekande teenus.

    Ettekirjutused 2021

    1. Mulgi Häärber OÜ (309.25 KB, PDF)

    Ettekirjutused 2018

    1. MTÜ Tugiliisu (239.93 KB, PDF)
    2. SA Koeru HK (223.7 KB, PDF)
    3. Kohtla-Järve Vanurite hooldekodu (214.82 KB, PDF)
    4. Koeru Perekodu (121.43 KB, PDF)
    5. Loksa Eakatekodu (121.88 KB, PDF)

    Ettekirjutused 2017

    1. Vändra Tervisekeskus (174.56 KB, PDF)
    2. HELXU OÜ (150.71 KB, PDF)

    Ettekirjutused 2016

    1. AS HT Valkla Kodu (148.49 KB, PDF)
    2. Kehra Kodu (146.1 KB, PDF)
    3. Räpina Haigla (150.8 KB

    Sotsiaalkindlustusamet teeb riiklikku järelevalvet sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuse  osutajate üle ning kontrollib vastavust seaduses sätestatud nõuetele. 
     

    Sihtasutus Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus(231.13 KB, PDF)

    Riera OÜ(252.18 KB, PDF)

    Hariduse Tugiteenuste Keskus(424.07 KB, PDF)

    Lapssi OÜ(294.15 KB, PDF)

    Sotsiaalkindlustusamet kontrollib väljaspool kodu osutatava üldhooldusteenuse osutamise vastavust sotsiaalhoolekande seaduses ja selle alusel kehtestatud õigusaktides sätestatud nõuetele ning majandustegevuse nõuetele ja teenuse vastavust üldtunnustatud kvaliteedipõhimõtetele.

    Haldusjärelevalve käigus kontrollitakse kohaliku omavalitsuse korraldatud sotsiaalteenuste kvaliteeti, sealhulgas teenuste kättesaadavust, juhtumikorraldusliku töö põhimõtete rakendamist ning riigi poolt sotsiaalhoolekandeks eraldatud vahendite sihtotstarbelist kasutamist, sh:

    • abivajaduse hindamist
    • toimetulekutoetuse vahendite kasutamist
    • asendushoolduse rahade kasutamist
    • lastekaitsetöö nõuete täitmist

    Sotsiaalkindlustusamet teeb tulenevalt lastekaitseseadusest riiklikku järelevalvet (lastekaitsetöötajale esitatavate nõuete täitmise üle) ja haldusjärelevalvet (kohaliku omavalitsuse üksuse üle lastekaitsetöö korraldamisel).

    Ettekirjutused 2022

    Tartu Linnavalitsus (249.76 KB, PDF)

    Ettekirjutused 2021

    Tapa Vallavalitsus (278.71 KB, PDF)

    Kohtla-Järve Linnavalitsus (452.65 KB, PDF)

    Loksa Linnavalitsus (312.67 KB, PDF)

    Narva Linnavalitsus (237.28 KB, PDF)

    Ettekirjutused 2019

    Pärnu Linnavalitsus (140.68 KB, PDF)

    Sotsiaalkindlustusamet teeb riiklikku järelevalvet:

    • isikuliste majandustegevuse nõuete üle (mis kehtestatakse füüsilisele isikule);
    • esemeliste majandustegevuse nõuete üle (nõuded tegevuskohale, ehitisele või selle osale);
    • majandustegevusega seotud asjaolude muutumisest teatamise kohustuse täitmise üle (hoolsuskohustus),
    • tegevusloa kontrolliesemega ja kõrvaltingimustega seotud asjaolude muutumisest teatamise tähtajast kinnipidamise üle (ettevõtja kohustus muudatustest teavitada tegevusloa andmiseks pädevale majandushaldusasutusele viivitamata, kuid hiljemalt viie tööpäeva jooksul)

    Viimati uuendatud 02.02.2023