Lepingu sõlmimisest ja riigi osalusega tehingute tegemise nõuetest
Selleks, et abivahendi vajajad saaksid abivahendeid Sinu ettevõttest soetada riigipoolse soodustusega, esita taotlus sotsiaalkindlustusametiga lepingu sõlmimiseks (34.97 КБ, DOCX). Lepingu tingimuste ja lisadega tutvu allpool.
Oluline info! 01.01.2020 jõustus sotsiaalhoolekande seadus § 55 lõige 2, mille kohaselt peab abivahendi müüja ja/või üürija tagama ettevõtte igas müügipunktis vähemalt ühe spetsialisti, kellel on abivahendi spetsialisti kutsetunnistus või sellega võrdsustatud spetsialisti (tegevusterapeut, füsioterapeut, proviisor, farmatseut, audioloog, optometrist) olemasolu. Antud nõue kehtib nii uutele ettevõtetele, kui ka nendele ettevõtetele, kes on täna juba meiega lepingu sõlminud. Nõuetele vastavust kontrollib Sotsiaalkindlustusamet juba lepingut sõlmides. Abivahendi spetsialisti kutset annab välja Eesti Tegevusterapeutide Liit ning kutse taotlemise kohta saad lugeda nende kodulehelt. Info selle kohta, milliseid tooteid saavad müüa või üürida abivahendi spetsialisti kutsega võrdsustatud spetsialistid on leitav abivahendite loetelust
Pane tähele! Abivahendi ettevõttel on kohustus abivahendi kasutajale või tema esindajale selgitada;
- abivahendi õigeid ja eesmärgipäraseid kasutamise tingimusi,
- abivahendit hooldamise tingimusi,
- abivahendi kasutamisega seotud ohutingimusi,
- üürimise korral abivahendi hoolduse tingimusi ja sagedust.
Samuti on abivahendi ettevõttel kohustus abivahendit inimesele sobitada ja vajadusel kohandada.
Oleme loonud hinnapakkumiste vormid manuaalsetele ja elektrilistele ratastoolidele, invarolleritele, proteesidele, ortoosidele, kuulmisabivahenditele, surverõivastele ja varuosadele, et lihtsustada hinnapakkumiste koostamist. Samuti on kasutusel üldvorm teiste abivahendite jaoks. Hinnapakkumiste vormid leiad allpool.
Küsimuste korral aitavad:
Merlin Veinberg nõunik 5305 9218 (lepingulised küsimused) merlin.veinberg@sotsiaalkindlustusamet.ee
Reelika Dampf peaspetsialist 5380 5089 (tehingute aruanded ja arved) reelika.dampf@sotsiaalkindlustusamet.ee
Lisainfo
- Abivahendite ettevõtete infopäevad
- Abivahendite loetelu (370.08 КБ, PDF)
- Abivahendite teatmik (554.88 КБ, PDF)
- Täiendkoolituse läbinud õdede nimekiri (32.14 КБ, XLSX)
- Alates 2021. õa õe või ämmaemanda eriala lõpetanute nimekiri (18.75 КБ, XLSX)
- Erimenetluse infopäev 23.11.2021 (2.82 МБ, PDF)
Dokumentide vormid
-
Taotlus lepingu sõlmimiseks ettevõttele (34.97 КБ, DOCX)
-
Abivahendite eest tasu maksmise kohustuse ülevõtmise müügi- ja üürilepingu näidis (43.32 КБ, DOCX)
-
Lisa 1 Eesti sotsiaalteenuste kvaliteedijuhis (505.21 КБ, PDF)
-
Lisa 2 Järjekorrateade isikule (15.09 КБ, DOCX)
-
Lisa 3 Järjekorda lisatud isikute nimekiri (12.78 КБ, XLSX)
-
Lisa 4 Tehingute ja tööealiste seire koondaruande vorm (92.5 КБ, XLS)
-
Lisa 5 Tööhõive staatuse ankeet (74 КБ, XLS)
-
Lisa 6 Keeldumise avaldus (540 КБ, DOC)
-
Lisa 7 Hinnapakkumise üldvorm (26 КБ, DOCX)
-
Lisa 8 Hinnapakkumise vorm manuaalsetele ratastoolidele (31.93 КБ, DOCX)
-
Lisa 9 Hinnapakkumise vorm elektrilistele ratastoolidele (29.44 КБ, DOCX)
-
Lisa 10 Hinnapakkumise vorm invarolleritele (28.92 КБ, DOCX)
-
Lisa 11 Hinnapakkumise vorm proteesidele (28.92 КБ, DOCX)
-
Lisa 12 Hinnapakkumise vorm ortoosidele (29.02 КБ, DOCX)
-
Lisa 13 Hinnapakkumise vorm kuulmisabivahenditele (29.4 КБ, DOCX)
-
Lisa 14 Hinnapakkumise vorm suverõivastele (27.38 КБ, DOCX)
-
Lisa 15 Hinnapakkumise vorm varuosadele (25.82 КБ, DOCX)
-
Lisa 16 Abimaterjal - Tööealiste seireandmete küsimine (17.5 КБ, DOCX)
-
Lisa 17 Isikuandmete töötlemise lepingu näidis (23.85 КБ, DOCX)
-
Lisa 18 Abivahendite MISP2 portaali kasutusjuhend (2.59 МБ, PDF)
-
Lisa 19 Korraliste hooldustööde nimekiri (252.6 КБ, PDF)
Abivahendite e-teenus
Abivahendite e-teenus võimaldab lepingulistel partner-ettevõtetel riigi osalusega abivahendite tehingute ja nendeks vajalike päringute teostamist.
Abivahendite e-teenuse kasutamiseks on ettevõtetel vajalik omada juurdepääsu abivahendite teenustele, mis on kättesaadavad läbi X-tee (X-tee on tehniline ja organisatsiooniline keskkond, mis võimaldab turvalist ja tõestusväärtust tagavat internetipõhist andmevahetust riigiasutuste vahel ja erasektoriga).
X-tee kaudu on teenused kättesaadavad kahel viisil. Ettevõtted saavad enda vajadustest ja eelistustest lähtudes valida, kas liidestuda SKAIS2-te oma infosüsteemiga (1.98 МБ, PDF) või kasutada abivahendite MISP2 portaali (2.59 МБ, PDF).
SKAIS2 teenuste kasutamine läbi oma infosüsteemi liidestumise
- eeldab ettevõttelt infosüsteemi liidestamist SKAIS2 abivahendite teenustega
- eeldab ettevõttelt turvaserverit või selle teenuse sisseostmist
- teenuste kasutamiseks otsene ligipääs
Lisainfo
- Juhend teenuseomanike liidestamiseks üle X-tee (1.98 МБ, PDF)
- Juhend abivahendite MISP2 portaali kasutamiseks (2.59 МБ, PDF)
- Probleemist teatamise vorm (17.48 КБ, DOCX)
SKAIS2 teenuste kasutamine läbi abivahendite MISP2 portaali
- ei eelda ettevõttelt infosüsteemi olemasolu või selle liidestamist/arendamist
- ei eelda ettevõttelt turvaserverit
- ettevõttele soodsam valik, kui riigi osalusega tehinguid on vähe
- kasutamine nõuab rohkem käsitööd tehingute tegemisel, kuna vajalik on teha sissekanne abivahendite MISP2 portaali ning enda infosüsteemi eraldi
NB. Reaalajas tehingute saatmisel tuleb esitada ka igakuine aruanne AVE-sse.
Probleemide korral on abiks SKA tugi
Anname endast parima, et e-teenuse kasutamine oleks sujuv. SKA tugi on ettevõtte esmaseks kontaktiks e-teenuse kasutamisega seotud probleemidest teavitamisel. Lihtsamate probleemide korral saab SKA tugi anda kiireid vastuseid (näiteks annab tehingu ID kohta infot).
Probleemide esinemisel e-teenuse kasutamisel toimige nii:
- veenduge, et Teie enda seadmed on töökorras ja suhelge ettevõtte enda IT-toega (sh ettevõtte poolse infosüsteemi pakkujaga). Sotsiaalkindlustusamet ei saa ettevõtte enda infosüsteemist tulenevate vigadega abistada.
- teavitage Sotsiaalkindlustusameti SKA tuge esimesel võimalusel ja kirjeldage oma probleemi võimalikult täpselt, edastades ka täidetud vormi (17.48 КБ, DOCX).
SKA toe kontaktid :
Telefon: 620 8318 (E-N 8.00 - 16.30, R 8.00 - 15.30)
E-post: skatugi@sotsiaalkindlustusamet.ee (Kirja saatmisel kasutage vormi (17.48 КБ, DOCX))
NB! Kui abivahendi vajaja soovib teavet abivahendite osas või nendega seonduvalt, palume pöörduda Sotsiaalkindlustusameti üldise infotelefoni poole 612 1360.