Sa oled siin

Pensioni taotlemine

 

Avaldus pensioni taotlemiseks

Pensioni saamiseks tuleb esitada avaldus.

Kui soovid hakata vanaduspensioni saama pensioniõiguse tekkimise päevast alates, tuleb avaldus esitada üheksa kuu pikkuse perioodi jooksul alates kuuest kuust enne õiguse tekkimist kuni kolme kuu jooksul pärast õiguse tekkimist.

Teiste pensioniliikide puhul määratakse pension igal juhul avalduse esitamise päevast.

Kõik pensioniga seotud blanketid leiad siit

Pensioniavalduse saad esitada:

  • elektrooniliselt digitaalselt allkirjastatuna e-posti aadressile: info@sotsiaalkindlustusamet.ee

  • posti teel aadressile Paldiski mnt 80, 15092 Tallinn
  • sotsiaalkindlustusameti klienditeeninduses
    Klienditeenindusse tulles võta palun kaasa isikut tõendav dokument. Selleks võib olla ID-kaart, juhiluba, Eesti kodaniku pass, diplomaatiline pass, meremehe teenistusraamat, välismaalase pass, ajutine reisidokument, pagulase reisidokument, meresõidutunnistus, tagasipöördumistunnistus, tagasipöördumise luba.
    Välisriigi kodaniku puhul kontrollime rahvastikuregistrist elamisloa või elamisõiguse olemasolu ja selle kehtivust.

Koos taotlusega esita kõik vajalikud dokumendid oma pensioni suuruse arvutamiseks.

Otsuse oma pensioni kohta saad pärast pensioniõiguse tekkimist või 15 tööpäeva jooksul alates viimase vajaliku dokumendi esitamisest.

     

    Pensioni määramiseks vajalikud dokumendid

    Koos pensioniavaldusega esita järgmised dokumendid:

    • isikut tõendav dokument (klienditeeninduses isiku tuvastamiseks);
    • tööraamat või muud pensioniõiguslikku staaži ja/või töötamist tõendavad dokumendid (arhiiviteatis, tööleping, käskkiri, korraldus jne);
    • kutsekooli, kesk-eriõppeasutuse või kõrgkooli diplom;
    • sõjaväepilet;
    • lapse sündi tõendav dokument, kui laps on sündinud väljaspool Eestit;
    • abiellumisel nime muutnud isikul abielu tõendav dokument, kui abielu on sõlmitud väljaspool Eestit;
    • arvelduskonto number, kuhu soovid pensionit saada.
    • Kui sinu peres on kasvanud lapsi, siis ka
      •   avaldus lapse kasvatamise eest pensionilisa taotlemiseks
      •   nõusolek pensioniõiguslikust staažist, soodustingimustel vanaduspensionist või pensionilisast loobumise kohta

    Esitada saad vaid need dokumendid, mis sul olemas on. Näiteks kui sa ei ole sõjaväes käinud, siis sõjaväepiletit esitama ei pea.

    • Kui esitad dokumendid paberkandjal, esita palun originaaldokumendid või nende notariaalselt kinnitatud koopiad. Kui tood dokumendid ise meie klienditeenindusse, saad need sealt kohe pärast nende  digitaliseerimist tagasi. 

      Kui esitad dokumendid elektrooniliselt (oled need pildistanud või skaneerinud), pane tähele, et dokument peab olema värviline (kui originaal on värviline) ja selgelt loetav (Näidis (PDF)) ning sisaldama kogu originaaldokumendi lehel olevat infot. Oluline on, et saadad kõik dokumentide sissekannetega leheküljed! Ole palun valmis, et võime sinuga andmete täpsustamiseks ühendust võtta ja vajadusel pead esitama originaaldokumendi.
    • Kui mõni dokument puudub ja seda on keeruline leida, anna meile teada. Saame teha päringu arhiivi või asutusse, kust võib leida sinu pensionistaaži kohta andmeid. Päringud arhiividesse on tasulised. Tasu suurus sõltub konkreetse arhiivi hinnakirjast ja selle maksab pensioni taotleja.
      Loe täpsemalt