Keelevahetuse vaikeväärtus

Sa oled siin

Lasteabi telefon 116111

 

Lasteabitelefon 116111 on ööpäevaringne tasuta teenus, et teatada abivajavast lapsest või küsida nõuannet lastega seotud teemadel.

Lasteabitelefoni kontaktid:

  • telefon 116111 (ööpäevaringne, tasuta)
  • e-post info@lasteabi.ee
  • veebivestlus kodulehelt www.lasteabi.ee („Küsi abi“ või „Alusta vestlust“)
  • lasteabi äpp, otsisõna „lasteabi“

Lasteabitelefon 116111 töötab üle-eestiliselt ööpäevaringselt ja helistamine numbrile 116111 on tasuta. Oodatud on kõik pöördumised, mis on seotud lastega, lapsi puudutavate teemadega või kui on vaja teatada abivajavast lapsest. Pöördujateks võivad olla nii lapsed ise kui ka täiskasvanud – lapsevanemad, sugulased, spetsialistid, naabrid, sõbrad, tuttavad, kõik tähelepanelikud inimesed. Esmalt selgitavad konsultandid välja pöördumise põhjuse ning jagavad nõuannet ja juhiseid, kuidas olukorras toimida. Vajadusel edastatakse informatsioon teistele spetsialistidele, näiteks lastekaitsetöötajatele või ka politseile, et abivajav või hädaohus olev laps saaks abi võimalikult kiiresti ning parimal ja last kaitsval moel. Lasteabitelefoni poole pöördujal on võimalik jääda anonüümseks, kui see ei ohusta lapse elu ja tervist. Nõustamine toimub eesti, vene ja inglise keeles.

Helistamine lasteabitelefonile 116111 on tasuta ning mobiiltelefonilt saab helistada ka siis, kui kõneaeg on otsas.  Kui helistada ei soovita, saab nõuannet küsida ka kirjutades kasutades selleks kas e-kirja või veebivestluse võimalust kodulehelt www.lasteabi.ee  "Küsi abi" või „Alusta vestlust“ alt. Samuti on võimalik kasutada lasteabitelefoni äpp-i (otsisõna „lasteabi“), mille kaudu on võimalik lasteabitelefonile helistada või kirjutada. Lasteabitelefoni kodulehelt www.lasteabi.ee ja Facebooki lehelt leiab erinevaid laste teemadega seotud soovitusi, juhendmaterjale ja artikleid.

Teemad, mille osas saab näiteks lasteabitelefonilt nõuannet küsida:

  • laste ja noorte omavahelised tülid ning probleemid koolis, kodus, huviringides
  • kiusamine kodus, koolis, huviringides/trennides ja internetis
  • laste ja lapsevanemate vahelised tülid
  • lapse enesehävituslik käitumine, näiteks enese vigastamine või selle kavatsus
  • küsimused laste interneti kasutamise teemadel
  • lapse kasvatamise küsimused
  • lapse hooldusõiguse küsimused
  • hooletusse jäetud laps
  • abivajav või hädaohus olev laps
  • füüsiliselt, emotsionaalselt või seksuaalselt väärkoheldud lapse
  • erinevad muud lastega seotud teemad, mille osas on soov konsulteerida

Alates 1.01.2018 on Sotsiaalkindlustusameti ööpäevaringne valvetelefon spetsialistidele ühendatud lasteabitelefoni 116111 teenusega. Kui on vajalik lastekaitsealane tugi abivajava või hädaohus oleva lapse abistamiseks, kuid kohaliku omavalitsuse lastekaitsespetsialistiga pole võimalik kontakti saada, saavad spetsialistid helistada lasteabitelefonile 116111.